Networking jako sposób na rekomendację – nowe kontrakty i współpracownicy

Rozwój biznesu wymaga ogromnego zaangażowania na wielu polach – od technicznych aspektów, przez logistykę, po działania marketingowe. Doświadczenie przedsiębiorcy i zespół pracowników nie zawsze gwarantują sukces na miarę możliwości firmy. Czasami zrobienie milowego kroku wymaga odpowiednich kontaktów. Jak je zdobyć? Tu z pomocą przychodzi networking.

Stworzenie trwałych, wzajemnie wartościowych kontaktów to proces wieloetapowy, wymagający zainwestowania regularnej dawki czasu i uwagi. Budowanie sieci relacji nie jest czymś, co tworzy się przy okazji. Dlatego warto podejść świadomie do nawiązywania kontaktów.  Pozycja na rynku i zwiększenie biznesu wymaga jasnego wytyczenia celu i stworzenia planu działań – tak samo należy podejść do networkingu.

W momencie gdy już wiemy jakich ludzi potrzebujemy spotkać, by osiągnąć nasze założenia biznesowe, powinniśmy się zastanowić jak zacieśniać relacje z wybranymi osobami. Czy będą to spotkania formalne czy nieformalne i w jakim stopniu będą skupione na działalności, a w jakiej na podtrzymywaniu więzi, wpłynie to na dobór miejsca, tematów i stopień zaangażowania w czasie spotkań.

Trwałe kontakty biznesowe charakteryzuje zaufanie i zasada givers gain – czyli wzajemna pomoc. Na rynku nie ma nic za darmo. Aby uzyskać wsparcie od otaczających nas ludzi, należy dzielić się swoimi umiejętnościami i doświadczeniem. To czynnik, który ich do nas przyciąga i daje wymierną wartość. Na pomoc trzeba też sobie pozwolić. Przedsiębiorca musi mieć otwarty umysł i brać pod uwagę rady, także w tematach w których nie widział u siebie słabego punktu.

Zaletą spotkań jest także różnorodność grupy ludzi, którzy biorą w nich udział. Dlatego zainteresowani znajdą zarówno networking dla sprzedawców, jak i dla specjalistów z wąskiej dziedziny. Wszystko zależy od potrzeb rozwijanej firmy.

Przedstawiciele BNI Polska, największej sieci networkingowej w kraju, podkreślają znaczenie i siłę rekomendacji . To one pozwalają na zdobywanie nowych kontraktów i współpracowników, znacząco zwiększając wartość działań. Profesjonaliści wymieniający się doświadczeniem to istotny czynnik w budowaniu strategii firmy i zwiększenia zysków w długofalowych działaniach.