Konferencja prasowa „…dla Ciebie”

Koncept wielkopowierzchniowych sklepów KOMFORT wystartował. W nowym warszawskim sklepie znajdziemy nie tylko podłogi i drzwi, ale także kuchnie i szafy oraz asortyment niezbędny do wykończenia łazienki. Właśnie z tej okazji zorganizowano konferencję prasową dla przedstawicieli mediów. Zapraszamy na relację! Konferencja odbyła się 13-go czerwca i zgromadziła szerokie grono dziennikarzy z magazynów i czasopism biznesowych, wnętrzarskich, lifestylowych oraz parentingowych. Miejscem spotkania był oczywiście nowo otwarty sklep KOMFORT, który znajduje się w Warszawie, przy ul. Mineralnej 3 (Warszawa-Okęcie). Konferencję poprowadziła prezenterka TVN Ula Chincz, autorka znanego bloga Ula Pedantula.

Nowy model biznesowy 

Wystąpienia trzech prelegentów KOMFORT zapoczątkował Wojciech Kiestrzyń, Prezes Zarządu Sklepy KOMFORT S.A., który mówił o rozwoju firmy, zarówno przez pryzmat rozbudowy sieci i sukcesywnego wzrostu liczby sklepów, jak i poszerzania oferty produktowej o nowe kategorie – kuchnie i łazienki. Prezes podkreślał, że już niedługo KOMFORT osiągnie maksimum swoich możliwości rynkowych, jeżeli chodzi o tworzenie nowych sklepów. Naturalnym jest więc,  że rozwój firmy zmienia kierunek – za sprawą nowych produktów i nowego formatu sklepów. Nowy model biznesowy to rozwiązanie będące kontynuacją dotychczasowego rozwoju całej organizacji oraz siostrzanych firm w ramach wspólnej grupy kapitałowej. Do tej pory koncepty te funkcjonowały oddzielnie, a teraz postanowiono połączyć je pod jednym szyldem, zaś cały asortyment do aranżacji wnętrz zgromadzić pod jednym dachem. Wojciech Kiestrzyń podkreślał również, że KOMFORT chce być marką nowoczesną, w pełni odpowiadającą na potrzeby Klientów. Celem jest jakościowa zmiana procesu zakupowego oraz ułatwienie realizacji projektów związanych z remontem i dekoracją wnętrz, dzięki kompleksowej obsłudze. 

Kompleksowo od A do Z 

W dalszej części prezentację poprowadził Michał Szlapański, Dyrektor Marketingu Sklepy KOMFORT S.A., który zaprezentował zmiany w zakresie identyfikacji wizualnej, tj. nowe, odświeżone logo wraz z jego wariantami dla różnych kategorii produktowych: KOMFORT PODŁOGI, KOMFORT ŁAZIENKI, KOMFORT KUCHNIE. Dyrektor przedstawił również wyniki badań konsumenckich, z których jednoznacznie wynika, że KOMFORT jako marka funkcjonuje w świadomości większości przebadanych respondentów. To dobra podstawa do wdrażania nowego modelu z poszerzonym asortymentem. Ponad połowa badanych deklaruje, że w poszukiwaniu inspiracji oraz informacji na temat oferty produktowej udaje się do sklepu. Dlatego KOMFORT dokłada wszelkich starań, aby sklepowa ekspozycja była dopracowana w najmniejszym szczególe. Z badań wynika również, że dla Klientów bardzo ważna jest możliwość skorzystania z usług montażu, projektowania i fachowego doradztwa. W efekcie opracowano komunikację zgodną z hasłem „ZROBIMY TO DLA CIEBIE”. Wszystko z myślą o Kliencie, który w obliczu remontu domu bądź mieszkania oczekuje kompleksowego wsparcia. KOMFORT oferuje więc fachowe doradztwo, projektowanie, transport i montaż. 

Michał Szlapański, Dyrektor Marketingu Sklepy KOMFORT S.A. podczas wystąpienia.
Michał Szlapański, Dyrektor Marketingu Sklepy KOMFORT S.A. podczas wystąpienia.

Inspirujemy od ręki

Ostatnim prelegentem był Tomasz Ostrowicki, Dyrektor Rozwoju Biznesu Sklepy KOMFORT S.A., który opowiedział szczegółowo o nowym modelu biznesowym, jak również o samym sklepie otworzonym w Warszawie. Z badań wynika, że prawie 70% Klientów ceni sobie możliwość zobaczenia i dotknięcia produktów na ekspozycji, dlatego każdy sklep w nowym koncepcie będzie podzielony na dwie strefy: inspiracji oraz produktów dostępnych od ręki. Nowy sklep w Warszawie wyróżniają: strefa inspiracji, szeroka i specjalistyczna oferta produktowa, pełen wachlarz usług oraz strefa projektowa. Do dyspozycji najmłodszych Klientów zaaranżowano również plac zabaw. 

Tomasz Ostrowicki, Dyrektor Rozwoju Biznesu Sklepy KOMFORT S.A. podczas wystąpienia.
Tomasz Ostrowicki, Dyrektor Rozwoju Biznesu Sklepy KOMFORT S.A. podczas wystąpienia.

Sklep od kuchni 

Po prezentacjach prowadząca spotkanie Ula Chincz oprowadziła gości po sklepie, aby wszyscy mieli szansę poznać nowy asortyment. Zaplanowano trzy przystanki na drodze zwiedzania – pierwszy w strefie podłóg twardych, drugi w strefie łazienek, zaś trzeci w strefie z aranżacjami kuchennymi. W każdej z tych stref na dziennikarzy oczekiwał ekspert produktowy, który opowiadał o ofercie z poszczególnych kategorii. 

Dobrze nam się upiekło 

Prawdziwą atrakcją tego dnia było gotowanie „na żywo”. Kucharzem był Mateusz Zielonka – zwycięzca szóstej edycji programu MasterChef. Dzięki jego występowi dziennikarze mogli przekonać się na własne oczy, jak ergonomiczne i funkcjonalne, a przy tym bardzo efektowne są Kuchnie KOMFORT.

Mateusz Zielonka podczas pokazu live cooking.
Mateusz Zielonka podczas pokazu live cooking.

Źródło: Holistyczna diagnostyka procesu decyzyjnego Customer Journey dla podłóg w Polsce, badania przeprowadzone przez GfK Polonia Sp. z o.o. na zlecenie Sklepy KOMFORT S.A., Warszawa, 12 lutego 2019.