Klienci centrów Designer Outlet wydają na zakupy więcej niż przed rokiem

  • Średnio o 9% wzrosła sprzedaż w I półroczu 2019 r. w centrach Designer Outlet – w Gdańsku, Sosnowcu i Piasecznie pod Warszawą w porównaniu z tym samym okresem w roku poprzednim.
  • Wszystkie trzy centra odnotowały wzrosty sprzedaży pomimo ponad dwukrotnie mniejszej, wynikającej z ustawy, liczby niedziel handlowych.
  • Przedstawiciele PRÔM Peakside ROS Outlet Management – firmy zarządzającej centrami Designer Outlet podkreślają, że na tak dobry wynik wpływ miała coraz szersza oferta marek premium oraz wysoka jakość obsługi klienta.

Podsumowaliśmy I półrocze 2019 r., w którym zmierzyliśmy się z zaostrzeniem przepisów o zakazie handlu w niedziele. Wszystkie trzy centra zarządzane przez PRÔM Peakside ROS Outlet Management zakończyły pierwszą połowę bieżącego roku ze wzrostami sprzedaży – średnio +9 procent w stosunku do tego samego okresu w roku 2018. Podejmujemy wiele wysiłków, aby ograniczyć negatywny wpływ ustawy zarówno na naszych klientów, jak i na najemców. Nasze działania przynoszą oczekiwane efekty –  klienci przystosowują się do nowych realiów zmieniając przyzwyczajenia zakupowe, a najemcy chętnie współpracują, aby jeszcze bardziej podnieść jakość ich obsługi – mówi Ireneusz Homa, Dyrektor Centrum Designer Outlet Gdańsk.

Polacy chcą korzystać z oferty marek premium

Nie bez znaczenia dla dobrych wyników finansowych outletów jest stale powiększająca się oferta marek premium w Designer Outlet. Dzięki temu moda „z wyższej półki” staje się dostępna dla szerokiego grona klientów. Centra odpowiadają na potrzeby rynku i otwierają kolejne salony, w których można zrobić zakupy taniej niż w centrach regularnych.

Znane międzynarodowe marki premium, takie jak Armani, Calvin Klein, Furla, Pinko, Tommy Hilfiger, Trussardi oraz wiele innych wybierają nasze centra na lokalizację swoich salonów. Warto podkreślić, że część z nich to jedyne sklepy outletowe w Polsce. Klienci doceniają dostępność tych marek i ich bogatą ofertę, co przekłada się na wzrost sprzedaży w centrach – dodaje Katarzyna Ciemińska, Dyrektor Centrum Designer Outlet Warszawa.

Doświadczenie w zarządzaniu

Bardzo ważne jest aktywne zarządzanie centrami handlowymi. Indywidualne podejście i analiza wszystkich wskaźników pozwala na podejmowanie najlepszych decyzji biznesowych pozytywnie wpływających zarówno na wyniki finansowe Designer Outlet, jak i wszystkich najemców. Doskonałym  przykładem jest salon Guess w Designer Outlet Gdańsk, którego obrót po powiększeniu powierzchni wzrósł w czerwcu o 170% w porównaniu do roku ubiegłego. Na uzyskanie optymalnych wyników finansowych wpływa również stałe poszerzanie oferty o lubiane przez klientów marki, jak Recman w Sosnowcu, GEOX w Piasecznie czy Tchibo w Gdańsku. PRÔM podejmuje też inne aktywności mające na celu poprawienie komfortu zakupów, np. zmiany aranżacji czy wystroju centrów, które są odpowiedzią na oczekiwania i opinie klientów, a także przeprowadza wnikliwą analizę jakości obsługi klienta.

Warto podkreślić, że w centrach Designer Outlet, oprócz klasycznego „Tajemniczego Klienta”, prowadzone są badania pod nazwą „Meet&Greet”, które polegają na ocenie pierwszego wrażenia po wejściu do sklepu. Dzięki zastosowaniu obu metod, outlet posiada szczegółowy i obraz jakości obsługi w sklepach, co daje przestrzeń do ciągłego podnoszenia jej poziomu – wyjaśnia Dariusz Obołończyk, dyrektor Centrum Designer Outlet Sosnowiec.

Outlety doceniają lojalnego klienta

W centrach funkcjonuje specjalny program lojalnościowy. Odwiedzający centra Designer Outlet mogą dołączyć do programu VIP Club. Jego członkowie m.in. jako pierwsi dowiadują się o nowościach, wydarzeniach czy konkursach. W ramach programu cyklicznie przeprowadzane są także akcje VIP SALE, które dają jeszcze większe możliwości korzystania z dodatkowych rabatów oraz specjalnych, ekskluzywnych ofert przeznaczonych wyłącznie dla członków klubu.

________________

Centra outletowe Designer Outlet obecne są w Polsce w trzech lokalizacjach – w Gdańsku, Sosnowcu i Piasecznie pod Warszawą. Każde z nich oferuje unikalny mix polskich i zagranicznych marek modowych, również grupę marek segmentu premium. Szeroka oferta daje niepowtarzalną okazję do nabycia najwyższej jakości produktów w cenach zawsze 30-70% niższych od cen regularnych. W ofercie centrów możemy znaleźć m.in. marki: Armani, Calvin Klein, Guess, Levi’s, New Balance, Nike, Pandora, Tommy Hilfiger i wiele więcej.

PRÔM PEAKSIDE ROS Outlet Management jest operatorem outletów w całej Europie, w tym 4 w Polsce (Designer Outlet Warszawa, Designer Outlet Gdańsk, Designer Outlet Sosnowiec i Fashion Outlet Kraków – w budowie). Zagraniczne centra outletowe zarządzane przez firmę znajdują się w jeszcze 7 krajach: Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Portugalii, Francji, Chorwacji i na Węgrzech.