Skuteczne sposoby na rozgrzanie się zimą

Przemarznięcie to jedno z nieprzyjemnych doznań, jakich często doświadczamy zimą. Ostry wiatr, mróz czy po prostu przenikliwe zimno, sprawia, że wracając do domu marzymy o szybkim i skutecznym sposobie na to, by się rozgrzać. Zobaczmy, jakie metody warto zastosować.

Herbata z cytryną czy może imbir?

Herbata z cytryną to jedna z najbardziej powszechnych metod na rozgrzanie się. Działa bardzo dobrze, ale niestety, część witaminy C zawartej w cytrynie, zostanie zniszczona przez wysoką temperaturę.

heb1

Zamiast herbaty można wybrać napój przygotowany z imbiru, miodu i cytryny. Imbir ma działanie rozgrzewające, dzięki czemu nie trzeba pić napoju bardzo gorącego, co pozwala na skorzystanie z dobroczynnych właściwości cytryny i miodu.

Kąpiel w gorącej wodzie

Co prawda powiedzenie „w gorącej wodzie kąpany” nie ma u nas dobrych konotacji, warto jednak wiedzieć, że kąpiel w gorącej wodzie jest jednym z lepszych sposobów na rozgrzewkę. Można przygotować sobie wannę pełną gorącej wody lub wskoczyć pod bardzo ciepły prysznic. Koniecznie należy pamiętać o tym, by stopniowo ogrzewać ciało, bo chcąc  szybko się rozgrzać gorącym strumieniem wody, możemy nawet zemdleć. Taka kąpiel powinna trwać ok. 10-15 minut, a temperatura wody powinna się zwiększać stopniowo.

Sauna

Dobrym sposobem na rozgrzanie się jest również wizyta w saunie. Pobyt w wysokiej temperaturze pobudza krążenie krwi i przyspiesza metabolizm, a co za tym idzie pomaga również pozbyć się toksyn z ogranizmu. Dzięki temu, oprócz działania rozgrzewającego, sauna wspiera przy okazji walkę z wirusami i bakteriami.

Gorąca zupa krem

Do rozgrzania organizmu warto również wykorzystać gorącą zupę. Najlepiej, żeby to była zupa krem, z dużą ilością czosnku lub cebuli. Świetnie w tej roli sprawdzi się zupa cebulowa, żurek staropolski czy krem z brokułów. Po posiłku z ich udziałem każdemu od razu zrobi się cieplej.

zupa1

Chcesz wiedzieć więcej? Koniecznie przeczytaj artykuł http://febrisan.pl/porady/sprawdz-rozgrzac-sie-przypadku-przemarzniecia/