Jak wpłynąć na zdrowie kości i stawów?

Uszkodzeniom układu mięśniowo-szkieletowego i zaburzeniom ortopedycznym można zapobiec. Jest to świetna informacja dla tych, którzy są uwarunkowani genetycznie na wystąpienie schorzeń w tym obszarze. Połączenie odpowiednich środków kontroli, ćwiczeń, diety i ortez może w znacznym stopniu przyczynić się do tego, że w podeszłym wieku nadal będziemy poruszać się sprawnie i bez bólu.

Popraw swoją postawę w pracy

Nie zdajemy sobie sprawy z tego, że nasze przyszłe zdrowie zależy od tego, w jaki sposób traktujemy swoje ciało aktualnie. Wykonując pracę siedzącą przygotujmy odpowiednie ustawienia ergonomiczne na stacji roboczej. Powtarzające się urazy i odkształcenia stanowią ryzyko ortopedyczne dla osób pracujących w biurze.

Podnoszenie i przenoszenie ciężkich przedmiotów jest zdecydowanym problemem i powoduje zaburzenia ortopedyczne u 40% pracowników wykonujących te czynności. Eksperci z tvokazje.pl radzą, by zawsze, niezależnie od ciężaru, podnosić obiekty stawiając stopy pewnie na podłożu, zginać kolana i trzymać plecy prosto. Ruch podnoszący należy ćwiczyć i zastanowić się nad sposobem poruszania się przed podniesieniem. Uzupełnieniem tych treningów będzie orteza stawu kolanowego oraz orteza lędźwiowo-krzyżowa – stanowić będą one stabilne wsparcie dla nóg oraz kręgosłupa i w znacznym stopniu ograniczą ryzyko wystąpienia kontuzji.

Odpowiedzialna aktywność fizyczna

Sport jest oczywiście drogą do długowieczności, ale tylko wtedy, gdy jest wykonywany z zachowaniem odpowiednich środków ostrożności. Nawet tak prosta czynność jak bieganie może być groźna, jeśli robimy ją źle i bez zaopatrzenia się w specjalistyczny sprzęt. Do listy dyscyplin sportowych, w których jesteśmy najbardziej narażeni na kontuzje, zaliczamy m.in.:

  • jogging,
  • sporty zespołowe,
  • narciarstwo,
  • kulturystykę,
  • wspinaczkę,
  • sztuki walki,

Gdy zaczniemy traktować sport jako integralną część naszego życia, bądźmy przygotowani na to, by chronić swój organizm przed naturalnie pojawiającymi się mikrouszkodzeniami oraz wspierać go w procesie leczenia po urazach. Wybierzmy odpowiednie ortezy, które będą wsparciem dla różnych partii naszego ciała:

  • Orteza stawu kolanowego – odciąża rzepkę i zapobiega jej przemieszczeniu. Orteza ta polecana jest wszystkim, którzy często biegają.
  • Orteza stawu skokowego – jest narzędziem wspierającym leczenie po zwichnięciu lub skręceniu kostki. Orteza wykonana z miękkich materiałów świetnie sprawdzi się osobom, które uprawiają np. koszykówkę.
  • Orteza lędźwiowo-krzyżowa – stabilizuje kręgosłup w jego najbardziej newralgicznym miejscu. Szczególnie polecana jest kulturystom.

Ortezy różnego rodzaju znajdziesz na https://www.tvokazje.pl/63-ortezy