Jak skutecznie angażować klienta?

Podstawą w budowaniu lojalności i świadomości marki jest zaangażowanie klienta. Dzisiaj, gdy do dyspozycji jest szeroka gama nowoczesnych metod marketingowych, to znacznie łatwiejsze niż w przeszłości. Jak wobec tego skutecznie angażować klienta?

 

Nie ma jednej recepty na to, jak zachęcić klientów do robienia zakupów i korzystania z usług firmy. Tutaj konieczne jest przede wszystkim poznanie ich oczekiwań i potrzeb, a także stworzenie takich metod marketingowych, aby spełnić je całkowicie. Teraz, gdy konkurencja jest tak duża, jest to sporym wyzwaniem, ale są sprawdzone rozwiązania, na które warto postawić.

Media społecznościowe

Facebook liczy sobie obecnie ponad miliard użytkowników i jest także chętnie używany przez firmy w celu promocji swoich produktów i usług. Media społecznościowe zapewniają optymalną przestrzeń, która może być wykorzystana do prezentacji najnowszych informacji o firmie, jej promocji i obniżek, może służyć również do organizacji konkursów przyciągających nowych i angażujących stałych klientów, budując ich lojalną grupę.

Założenie własnego fanpage na Facebooku nic nie kosztuje, a efekty, jakie można uzyskać poprzez jego otwarcie, są warte uwagi. Profil można prowadzić samodzielnie lub też powierzyć jego obsługę doświadczonym w tej dziedzinie agencjom interaktywnym.

Grywalizacja

Termin ten jest stosunkowo nowy, ale chyba każdy miał okazję spotkać się z nim w praktyce. Grywalizacja to zastosowanie mechanizmów znanych z gier komputerowych czy fabularnych w życiu, w sytuacjach, które grami nie są. Prawidłowo zastosowana grywalizacja w marketingu bazuje na naturalnej skłonności człowieka do rywalizacji. Do grywalizacji także stosuje się media społecznościowe, aplikacje na smartfony. Przykładowo może ona polegać na zbieraniu punktów doświadczenia czy przejściu gry w celu prezentacji oferty.

Dużo pomocnych informacji dotyczących wykorzystania nowoczesnych metod marketingowych w angażowaniu klientów można znaleźć na portalu AdNext.pl specjalizującym się w e-marketingu, mediach i technologii. AdNext.pl stanowi kompendium pomocnych informacji oraz aktualności branżowych z całego świata, które są nieocenione dla każdego zainteresowanego prowadzeniem skutecznych działań marketingowych.