Czy marketing on-line się opłaca?

Założenie własnej firmy to dopiero początek. Aby dotrzeć do szerokiej gamy klientów, którzy byliby zainteresowani jej ofertą, warto zainwestować w reklamę. Kiedy najlepiej zdecydować się na marketing on-line?

Reklama w internecie jest obecnie bardzo popularna. To szeroka gama metod dotarcia do klientów, między innymi przez wyszukiwarkę internetową, bannery na popularnych stronach, przez pocztę e-mail czy też za pośrednictwem serwisów społecznościowych.

Co więcej, działania te można prowadzić obecnie nie tylko w kanale desktop, czyli na komputerach stacjonarnych czy laptopach, ale również można docierać do klientów przez urządzenia mobilne – smartfony i tablety.

Oczywiście, podstawą do prowadzenia tego typu działań jest posiadanie własnej strony internetowej, dlatego to od niej warto rozpocząć, gdy nie dysponuje się nią jeszcze.

Zanim rozpocznie się prowadzenie działań w dziedzinie e-marketingu, warto zwrócić się do specjalistów w tym zakresie, którzy będą mogli doradzić optymalne rozwiązania w zakresie kampanii on-line. Wiele domów mediowych świadczonych usługi tego rodzaju, na przykład Fabryka Marketingu, bazuje na zaawansowanych analizach stron oraz audytach, aby dobrać najlepsze metody promocji.

Najczęściej marketing internetowy wykorzystywany jest przez firmy działające on-line i zdobywające w ten sposób większość klientów, na przykład sklepy internetowe, firmy działające ogólnopolsko, także firmy lokalne, które mogą w tym celu zawęzić reklamę dla danego miasta czy regionu.

Korzystanie z e-marketingu niesie ze sobą wiele korzyści – to tania i skuteczna metoda promocji, przy założeniu, że sposoby dotarcia do klientów zostaną dobrane prawidłowo, także kampanię można rozpocząć od razu i sprofilować ją tak, aby trafiła do określonej grupy najbardziej zainteresowanej daną ofertą – takie usługi świadczą domy mediowe, jak Fabryka Marketingu.

Zatem, czy kampania marketingowa on-line się opłaca? Jak najbardziej tak, ale wtedy, gdy zostanie ona optymalnie przygotowana. Wówczas zwrot z inwestycji jest naprawdę bardzo wysoki.