Jak schudnąć bez diety?

Podejmując decyzję o utracie masy ciała większość z nas od decyduję się na dietę. Przypuśćmy, że nasze założenia obejmują jedynie kilka kilogramów, które chcemy zrzucić w zdrowym i umiarkowanym tempie. Czy skrupulatnie rozpisany jadłospis to dla nas jedyny wybór?

Mimo stale rozwijającej się świadomości żywieniowej, większość społeczeństwa pojęcie diety kojarzy jedynie z wyrzeczeniami, monotonią i skromnymi posiłkami. Uważają, że to jedyna opcja, dla pozbycia się niechcianych kilogramów. Rozwiązanie jest jednak dużo łatwiejsze, co więcej, może przynieść trwalsze efekty. Wszystko za sprawą zdrowych nawyków żywieniowych, które powinny być podstawą naszego sposobu odżywiania.

Co to znaczy zdrowa dieta?

Najlepiej, aby to, co jemy, w jak najbliższym stopniu pokrywało się z zasadami piramidy zdrowego żywienia. Jest ona na tyle uniwersalna, że na jej podstawie powstają zalecenia skierowane do osób z konkretnymi jednostkami chorobowymi. O ile większość społeczeństwa wie, jakie produkty powinny znajdować się w codziennym jadłospisie, problem jest z faktycznym ich stosowaniem. Głównie dotyczy to regularności spożywania posiłków, które są albo niewielkie, albo zbyt obfite, spożywane szczególnie w drugiej części dnia. Przejadanie się lub najadanie na zapas generuje nadmiar kalorii, które kumulują się w postaci tkanki tłuszczowej.

Jak wyrobić zdrowe nawyki?

Po pierwsze, wszystko po kolei. Jeżeli nasz dotychczasowy sposób odżywiania pozostawiał wiele do życzenia w kilka dni nie uda nam się zrobić z siebie prawdziwego fit-zapaleńca. Należy zacząć od małych i drobnych zmian, które w efekcie przyniosą nam oczekiwane rezultaty. Wykluczyć smażenie w głębokim tłuszczu, dodatek majonezu i wprowadzić mniej tłuste produkty mleczne. Zrezygnować z podjadania słodyczy czy cotygodniowych wypadów na pizzę. Udowodniono, bowiem, że już sama eliminacja złych przyzwyczajeń wystarczy, aby zredukować wagę. Niema więc powodów, aby przy lekkiej nadwadze porywać się na ścisłe diety, które przy niskiej kaloryczności niemal gwarantują efekt jo-jo. Dodatkowo, dieta uboga w produkty z wszystkich grup spożywczych, stosowana bez konsultacji z dietetykiem czy lekarzem to prosta droga do niedoborów mineralnych.

Zdrowa dieta to nie tylko lepsze samopoczucie. To również poprawa stanu zdrowia i wyglądu naszej skóry. Prawidłowo zbilansowane odżywianie to gwarancja sukcesu, gdzie utrata nadprogramowych kilogramów to jedynie efekt uboczny. Zadbaj o dietę – dla siebie!